Tämä ei ole mainos. (Ainakaan kukaan ei ole antanut minulle rahaa.)
Olen seurannut ruotsalaisen Très Bien Shopin päivityksiä ja varaston täydennyksiä hyvin aktiivisesti ensitutustumisesta lähtien. Merkittävin syy tähän on heidän sujuvanoloinen yhteistyö A.P.C.:n kanssa. En ole törmännyt toiseen verkkokauppaan joka pystyisi tarjoamaan yhtä laajan A.P.C.-valikoiman, merkin omaa nettikauppaa lukuun ottamatta. Se, että heidän valikoimastaan löytyy lisäksi paljon muitakin mielenkiintoisia merkkejä – kuten esimerkiksi Nom De Guerre, Pendleton ja Surface to Air – ei ole ainakaan vähentänyt käyntieni tiheyttä.
Asiakaspalvelu on varmasti yksi verkkokauppojen suurimpia haasteita. Löytyykö sivuilta tuotetietoa, materiaalikuvauksia ja vaatteiden mittoja, maksu- ja lähetysasioita? Mitenkäs mahdolliset palautukset? Lista on pitkä, tietoa usein aivan liian vähän. Tästä syystä ensimmäinen oljenkorsi on itselleni aina puhelinpalvelu. Mielestäni on kuitenkin aina helpompaa asioida suoraan ihmisen kanssa. Olenko liian vanhanaikainen ja huomionkipeä tähän touhuun?
Puhelinnumeroa en tästä nettikaupasta valitettavasti onnistunut löytämään, täytettävän lomakkeen kylläkin. Näihin suhtaudun usein skeptisesti, koska vastauksessa saattaa kestää päiviä – joskus jopa viikkoja. Se, että heitän kysymykseni suoraan bittiavaruuteen ja odottelen kärsimättömänä että joku vastaa siihen, tuntuu hassulta. En tiedä, onko viestini luettu, käsittelyssä vai hukassa. Voin vain odottaa, ja meiliboksia päivittäessähän aika ei kulu mitenkään erityisen nopeasti. Tällä kertaa sain vastaukseni alle vuorokaudessa, mielestäni tosi nopeasti. Mikä parasta, meili onnistui vielä kattamaan vastaukset kaikkiin kysymyksiini ja se oli yksityiskohtaisesti ja erittäin selkeästi kirjoitettu.
Vastauksesta rohkaistuneena päätin sitten sunnuntai-iltana tilata itselleni A.P.C.:n kengät. Tilausprosessi sujui ongelmitta ja tadaa – luottokorttiani oli veloitettu. Kuittaus ja kiitos tulivat suoraan sähköpostiini kun tilaus oli rekisteröity, seuraava viesti tuli paketin lähdettyä matkaan. Paketin retkeä Suomeen pystyi seuraamaan sen kulkiessa epäloogiselta vaikuttavan reitin Malmösta Pariisiin ja Pariisista Helsinkiin. Oliko tämä vuoden ekoteko?
No, nopeaa ainakin. Tilasin kengät sunnuntai-iltana ja keskiviikkona kello 13.00 minulla oli jo paketti sylissäni. Hienoa – hyvin toimittu! Mahtavaa huomata, että he ovat kiinnittäneet niin paljon huomiota yksityiskohtiin ja ymmärtäneet, kuinka oleellisia asioita palvelu, sen nopeus ja tilaamisen helppous ovat. Kaupan nimi – Très Bien – on ilmeisesti heidän koko toimintansa ydin, joka takaa hyvän valikoiman ja loistavaa palvelua alusta loppuun.
C’est fantastique. Pardon my french.
Howdy, tämä nyt ei varsinaisesti koske tätä postausta… mutta pakko oli ilmoittaa sinulle tärkeästä asiasta. Olet selkeästikin upeiden kenkien ystävä, joten käy ihmeessä tutstumassa ruotsalaiseen (yllätys, yllätys..) Gramiin. Kauniita kenkiä. Voi kun olisin mies. Tai olispa minulla edes isompi jalka, tilaisin heti.
http://www.gramstore.com
Hello,
tuttu merkki, omistan itse asiassa yhdet Gram-kengät. Toiset myin kirpparilla kuukausi sitten. Kiitos kuitenkin muistutuksesta, uudet mallit näyttävät tosi hienoilta!
Heh. Olisihan se pitänyt arvata, että merkki on tuttu sinulle.
Kävin itsekin vasta tänään katsomassa uudet mallit ja olin oikein positiivisesti yllättynyt. Jos vaikka lahjaksi jollekin ostaisi, sen verran kivoja kenkiä löytyi.